Cases

Forbrugeranalyse | Forbrugerrådet Tænk tager pulsen på passagerne

Skrevet av Ulrik Risbøl Lange | 15.okt.2022 09:33:00

En passasjer er også en forbruker.

Derfor jobber TÆNK - Passasjerpulsen hele tiden med å gi deg en best mulig opplevelse når du bruker kollektivtransport i Danmark.

Dette gjør de ved hjelp av et stort passasjerpanel opprettet i SurveyXact, men også med såkalte passasjeragenter. Agentene har blant annet besøkt danske jernbanestasjoner for å undersøke om kollektivtransportselskapene informerer godt nok om reisetidsgarantiene sine. 

I den forbindelse brukte agentene SurveyXacts funksjon for offline datainnsamling, slik at de også kunne jobbe på mindre jernbanestasjoner langt unna offentlig tilgjengelige trådløse datanettverk.

Dataene som ble samlet inn, er siden brukt i dialogen med politikere og kollektivtransportselskaper, samt i reklamesammenheng for å sette fokus på dine vilkår som bruker av kollektivtransport i Danmark.