Guide: Spørsmål til din kundetilfredshedsundersøkelse (KTU)

Er du usikker på hvordan spørsmålene i en kundetilfredshetsundersøkelse kan se ut?

Spørsmålene bør ses som inspirasjon til hva dere kan velge å spørre kundene om i et spørreskjema.

Det er viktig å understreke at spørsmålene bør tilpasses deres spesifikke virksomhet og dens nåværende behov og situasjon.

Hvilke spørsmål du velger i det konkrete tilfellet, avhenger av flere ulike faktorer:

  • Er det en kort hendelsesbasert kundetilfredshetsundersøkelse eller en årlig strategirelatert kundetilfredshetsundersøkelse dere går etter?
  • Er deres kundesegment business to business (B2B) eller business to consumer (B2C)?
  • Hva er deres leveranse til kunden – et produkt, et prosjekt, en tjeneste eller rådgivning?

Eksempler på spørsmål i en kundetilfredshetsundersøkelse

Nedenfor har vi samlet en rekke spørsmål du kan bli inspirert av:

Overordnet tilfredshet
  • Basert på dine samlede erfaringer med [X], hvor tilfreds er du totalt sett?
  • NPS: Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale [X] til familie, venner og kollegaer?
Avtaler og informasjon
  • [X] overholdt de avtalene som ble inngått med meg.
  • Jeg følte meg godt informert under vårt samarbeid.
Ansatte
  • [X]s ansatte er faglig dyktige.
  • [X]s ansatte følger raskt opp på mine henvendelser.
Produkter og rådgivning
  • [X]s produkter har høy kvalitet.
  • [X] gir meg verdifull rådgivning.
Avsluttende kommentarfelt
  • Hva er spesielt bra med samarbeidet med [X]?
  • Hva kunne eventuelt vært bedre med samarbeidet med [X]?
articles_KTU

HENT VÅR GUIDE TIL KUNDETILFREDSHETSUNDERSØKELSER

Vi har skrevet en e-bok som forbereder deg på å ta strategiske og operative beslutninger basert på faktabasert datagrunnlag.

Per Mangaard Jørgensen

Kundeansvarlig, Medlemsorganisationer

Xact By Rambøll

pemj@ramboll.com

LinkedIn

 

 

portrait_circle_PEMJ