Nyheter og artikler

DSC06653

Onboarding- og exitundersøkelser: Hvordan fastholder du dine ansatte?

Arbeidsmarkedet har gjennomgått betydelige endringer de siste årene, og konkurransen om talentene er hard. Derfor er organisasjonenes evne til å beholde sine ansatte av stor betydning. 

Les mer

Brukerinvolvering – få ideer og perspektiver fra dem som betyr noe

For å lykkes i en bedrift eller virksomhet er det nødvendig å ha stor forståelse for perspektiv og behov blant sine interessenter, enten det er brukere, kunder, medlemmer eller andre målgrupper.

Les mer

God jul 2023

Før vi vet ordet av det, er det tid for å lukke PC’en og bytte ut hev-og-senk-bordet med julebordet. Mens julefreden melder sin ankomst, er det også tid for å reflektere over året som har passert.

Les mer

Guide: Slik kommer du i gang med pulsundersøkelser

Har dere vurdert å ta skrittet og starte med pulsundersøkelser i organisasjonen deres? 

Les mer

Pulsundersøkelser – en kilde til løpende innsikt

I det moderne arbeidslivet, der organisasjoner konstant må forholde seg til endringer og konkurranse, er medarbeidertilfredshet og et sunt arbeidsmiljø uvurderlige faktorer - de er selve fundamentet som støtter organisasjonens suksess. 

Les mer

Rambøll hjelper deg med ARP'en

Alle arbeidsgivere i Norge har en plikt til å jobbe for å skape mer likestilling og hindre diskriminering på arbeidsplassen. Vi hjelper deg gjerne.

Les mer

Webinar: Hvordan lage gode rapporter?

Vet du hvor mange rapporter Rambølls konsulenter lager i løpet av et år?

Riktig svar: svært mange. 

 

Les mer

Beste praksis for lønnsundersøkelser

Lønn er ofte tabu blant kolleger, så hvor kan man skaffe informasjon om lønnsnivået til sine fagfeller?

Les mer

Interne og eksterne benchmarks

Hvordan kom vi egentlig ut på undersøkelsen? Det er vanligvis det første spørsmålet som stilles når man får tilgang til resultater om medarbeidernes engasjement og trivsel.

Les mer

Rambølls kurs i oppfølging av medarbeiderundersøkelsen

Dette er kurset hvor målet er å styrke evnen til å skape gode oppfølgingsprosesser basert på medarbeiderundersøkelser.

Les mer