Derfor bør du gjennomføre kundetilfredshetsundersøkelser
Finnes det i det hele tatt én eneste situasjon, der kundenes ærlige tilbakemelding ikke vil være en fordel
at kjenne til, når man driver virksomhet eller styrer en organisasjon?
Er kundene dine fornøyde?
SurveyXact gir deg enkelt tilgang til verdifull innsikt om kundenes opplevelser og tilfredshet med virksomheten din. Innsikt som du faktisk kan handle på.
Våre kundetilfredshetsundersøkelser kobler avdekking av årsaker med automatisk, handlingsorientert rapportering.
Spesielt én grunn gjør kundetilfredshetsanalyser til et viktig element i forståelsen av kundeopplevelsen:
De gir unik innsikt i hva kundene deres verdsetter og hva de ønsker forbedret.
Med denne innsikten kan du sikre at alle avdelinger i organisasjonen jobber mot det samme målet:
Fornøyde kunder.
Utforsk løsningen vår og se hvordan SurveyXact hjelper deg med å forstå hva kundene dine søker.
Hos Xact by Rambøll gir vi deg tilgang til våre ekspertutviklede maler for kundeundersøkelser.
Dette sikrer at du automatisk får integrert en struktur for relevante oppfølgingsspørsmål som hjelper deg med å forstå de viktigste årsakene bak tilfredshet eller misnøye.
Kundetilfredshetsundersøkelsen kan dermed enkelt kombineres med klassiske NPS-målinger og Customer Effort Score-målinger — alt på samme plattform.
Dette gir deg muligheten til å iverksette målrettede tiltak for å forbedre den generelle kundetilfredsheten i forkant, i stedet for i etterkant.
Regelmessige målinger av kundetilfredshet gir deg, ledelsen og andre avdelinger kontinuerlig innsikt i kundeopplevelsen.
Dette er avgjørende innsikter for kontinuerlig å finjustere og forbedre den servicen dere tilbyr.
SurveyXact-plattformen gjør det enkelt å samle inn løpende kundeinnsikt, enten dere ønsker manuell innsamling eller fullautomatisert integrasjon og datainnsamling.
Du kan enkelt kombinere kundetilfredshetsundersøkelsen med andre behovsanalyser.
Dette gjelder både for å erkjenne behov på et marked du allerede opererer i, samt for å samle ny kunnskap for videreutvikling av eksisterende produkter og tjenester.
Uansett undersøkelsens karakter, er målet som regel det samme:
Innsikt om hvordan kundene ser på virksomheten, merket og produktene/tjenestene deres.
Neste steg er implementering.
Får du best kontakt med kundene via mobilen?
Da kan det være lurt å kombinere SMS og e-post når du inviterer til kundetilfredshetsundersøkelsen.
SMS-er åpnes raskere enn e-poster, og svarprosentene er ofte høyere.
Dette gjør du enkelt med vår KTU-løsning i SurveyXact, som har SMS integrert som distribusjonskanal sammen med e-post som standard.
SMS er spesielt effektivt i B2C-segmentet.
Med Nordens mest pålitelige spørreskjemasystem og Rambøllgruppens spesialister får du tilgang til våre spørreskjemamalverk, basert på beste praksis innen kundetilfredshetsundersøkelser.
Men hvorfor nøye seg med bare å måle kundenes tilfredshet?
Grav dypere og få innsikt i de konkrete årsakene til kritiske opplevelser og oppfatninger gjennom intelligente oppgølgingsregler.
Dette sikrer deg konkret og handlingsorientert innsikt som du faktisk kan bruke til å gjøre forbedringer.
Xact by Rambøll er mer enn bare et digitalt verktøy for kundeanalysene dine.
Bak systemet står våre eksperter, spesialister og supportteam, hver med en unik kombinasjon av ferdigheter og ekspertise.
Selv om de har ulike bakgrunner, deler de alle det samme målet:
Å veilede deg mot nyttige resultater i kundemålingene dine, med støtte gjennom hele prosessen.
Finnes det i det hele tatt én eneste situasjon, der kundenes ærlige tilbakemelding ikke vil være en fordel
at kjenne til, når man driver virksomhet eller styrer en organisasjon?
Det er flere fordeler med å integrere SurveyXact-undersøkelser med deres andre IT-systemer. Med API-integrasjon kan dere la systemene gjøre jobben, automatisere arbeidsflyten og sørge for innhenting av feedback i sanntid.
Les merSpørsmålene bør ses som inspirasjon til hva dere kan velge å spørre kundene om i et spørreskjema.
Vurderer du å ta i bruk NPS eller innsamling av annen kundeinnsikt?
Med SurveyXact får du tilgang til et bredt spekter av muligheter og kan skape innsikt på tvers av ulike områder.
Derfor vil vi gjerne ta en prat med deg om dine ønsker og behov.