Sikkerhedskultur: Sådan omsætter du regler til adfærd i hverdagen
De fleste arbejdspladser har en sikkerhedshåndbog, retningslinjer og skilte, der fortæller, hvordan man bør arbejde sikkert.
eNPS er organisasjonens medarbeider-NPS og gir et klart, kvantitativt bilde av ansattes engasjement og lojalitet.
Med PeopleXact får du ikke bare et tall, men en kontekst du kan handle ut fra.
Plattformen gjør det enkelt å forstå hva som skaper engasjement og lojalitet i organisasjonen, og knytter trivsel til økonomiske nøkkeltall.
Xact by Rambøll brukes av +1.200 virksomheter i Skandinavia og Tyskland
Det tar bare noen sekunder å svare på et eNPS-spørsmål, så medarbeiderens investering er minimal.
Men gevinsten for ledere og HR er betydelig.
PeopleXact lar deg enkelt segmentere etter avdeling, rolle og ansiennitet, og viser nøyaktig hvor trivselen er god – og hvor det er behov for tiltak.
Dette gjør det mulig for HR å prioritere tid og innsats der effekten er størst.
eNPS måler medarbeidernes engasjement uten å overvelde dem med lange spørreskjemaer.
Bruk eNPS som en indikator på hvor man bør prioritere dialog, utvikling og forbedringer – og skap målbar effekt.
Høy eNPS går hånd i hånd med lavere gjennomtrekk, høyere produktivitet og bedre samarbeid.
eNPS starter med å stille det riktige spørsmålet til rett tid. Heldigvis er tiden alltid den rette. Det riktige spørsmålet? Det hjelper vi deg gjerne i gang med.
Mens mer tradisjonelle engasjementsmålinger ofte samler støv mellom årlige spørreskjemaer, gir eNPS en løpende innsikt i medarbeidernes trivsel og lojalitet.
PeopleXact gjør det mulig å ta temperaturen jevnlig – og gjøre tiltak der og da.
Dette styrker forholdet mellom ansatte og ledelse og forebygger uventede oppsigelser og misnøye.
Det lønner seg å investere i eNPS
Løpende innsikt i medarbeidertrivsel og eventuelle utfordringer gir ledere og HR et dynamisk øyeblikksbilde av arbeidsplassen, og man ser hvor ressursene bør prioriteres for å øke trivselen. Når medarbeiderne er fornøyde, smitter det positivt over på bunnlinjen.
Virksomhetens eNPS sier ikke bare noe om hvor fornøyde medarbeiderne er. Den er også en sterk indikator på om medarbeiderne aktivt vil anbefale arbeidsplassen til andre.
Derfor kan dere bruke eNPS som et viktig verktøy både for employer branding og for å beholde medarbeidere.
Med PeopleXact får du ikke bare en score, du får også en forståelse av hva som gjør ansatte til ambassadører og hva som risikerer å drive dem bort.
En høy eNPS går hånd i hånd med lav gjennomtrekk, høy produktivitet og sterkere samarbeid.
Derfor er eNPS ikke bare relevant for HR, men også for ledelsen – og spesielt for økonomisjefen.
Med PeopleXact får man data som knytter trivsel og engasjement til viktige økonomiske nøkkeltall, og gjør det mulig å måle avkastningen på investeringen man har gjort i medarbeiderne.
Finn ut hvor lojale dine medarbeidere er, og om de vil anbefale arbeidsplassen sin til andre.
Book en demo og se hvordan PeopleXact gir deg uvurderlig innsikt.
eNPS (Employee Net Promoter Score) er organisasjonens NPS for medarbeidere. Den måler hvor villige ansatte er til å anbefale arbeidsplassen sin. Det er en enkel, men effektiv indikator på engasjement og trivsel.
Ja, alle svar i PeopleXact behandles konfidensielt, og rapporteringen skjer på aggregert nivå, slik at ingen enkeltpersoner kan identifiseres.
PeopleXact kobler eNPS-data med andre HR-innsikter, slik at du får både oversikt og dyp forståelse. Dette gjør at du kan jobbe med trivsel på en datadrevet måte, i stedet for «bare» å måle den.
Få oppdatert kunnskap innen arbeidsmiljø, medarbeider-engasjement og HR-målinger, og bli rustet til å omsette resultater til økt trivsel.
De fleste arbejdspladser har en sikkerhedshåndbog, retningslinjer og skilte, der fortæller, hvordan man bør arbejde sikkert.
Når ferien er slut, vender mange medarbejdere tilbage med ny energi og friske øjne på deres arbejdsliv.
Les merHvad nu hvis ingen svarer? Et spørgsmål, du garanteret har stillet dig selv, hvis du snart skal gennemføre en undersøgelse.
Les mer